The Lost Heart
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

4 مشترك

ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف princess_dreams_a الإثنين أبريل 28, 2008 3:08 pm

بصو يا جماعه الموضوع الى هتكلم فيه ده محتاجه فيه رأى الولاد أكتر بس طبعا مفيش مانع من رأى النص الحلو فى المجتمع طبعا
هو موضوع هقوله على هيئه اسئله علشان انا رغايه ومش عاوزه أطول عليكو Very Happy ..........

أولا: احنا دخلنا الجامعه اهو دخلنا حياه جديده حياه انفتاح زى مبيقولو&يا ترى لسه فى نظام الشلل الى بتتكون من ولاد وبنات؟؟؟؟؟؟
السؤال بطريقه تانيه:ياترى ايه نوع العلاقه الى مسموح بيها بين الولد والبنت؟ صداقه -زماله -تضيع وقت-حب...........وطبعا الولد بيكون له الدور الاكبر فى تحديد نوع العلاقه دى Wink Wink

ثانيا:هو مش سؤال دى معلومه أتقالتلى احب انكم تضيفو عليها علشان الصوره تكون واضحه
جمله اتقالتلى قبل مدخل الجامعه يعنى كانت شبه تحذير وهيا ان البنت أو مبتدخل الجامعه خطواتها بتكون محسوبه عليها من اول مبتدخل من باب كليتها Exclamation Question
يا ترى فعلا الولاد بيكونو مهتمين اووووووووى انهم يشوفو دى عملت ايه ودى راحت فين ودى بتلبس ايه ودى بتكلم ده وغيره وغيره.........
من الاخر كده أكيد كل بنت تحب تعرف هيا بيتقال عليها ايه فى الكليه ونظره الولاد ليها ازاى يعنى ممكن يكون مجرد فضول منها أو زياده للثقتها بنفسها يعنى.............

ثالثا:نفسى أعرف الولد لما بيكره واحده ايه أقصى حاجه ممكن يأذيها بيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وأكيد الولد مبيوصلش لدرجه الكره لبنت غير لو رفضته أو مش راضيه تكلمه أصلا ويا سلام بئه لو أحرجته قدام أصحابه وسنتها بيضه لو أحرجته قدام البنات

كفايه عليكو علشان انا حاسه انى بكلم نفسى فى المنتدى الفاضى ده lol!
متظره ردودكوووووووووووووووووووووووووووو

princess_dreams_a

ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Default3

انثى عدد الرسائل : 29
البلد : msr_om eldonyaaaaaaaaaaaa
المرحلة الدراسية : اولى علوم
المزاج : cooooooooool

ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty رد: ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف Ahmed H@mdi الإثنين أبريل 28, 2008 11:04 pm

اول حاجة سانكس علي التوبك الهايل دة بجد اسمة عجبني اوووووووووووووووووي بس انا مش شايف ان الولد والبنت زي توم وجيري لان لو كانوا زي توم وجيري مكنش حد عرف بنت ولا حد اتجوز يعني مكنش في حياة اصلا عموما ما علينا
بالنسبة للسؤال الاول
اي علاقة بين ولد وبنت لازم بتبدا بصداقة او زمالة وممكن بعد كدة تتطور لحب بس بالنسبة لنظام الشلل اللي بين الولاد والبنات دي عمرها متزيد عن صداقة حتي لو ولد عجبتة بنت من الشلة وراح يقولها كدة حتقولة احنا صحاب وعايزين نفضل صحاب علطول ودة يا جماعة هو اللي بيحصل
وبالنسبة للنقطة التانية طبعا البنت اهم حاجة في البنت سمعتها واكيد سمعتها حتكون ناتج لتصرفاتها انما لو الحوار داخل في اعجاب وحب هنا بأي في ولاد يقولا لازم تكون البنت ملهاش ماضي ولازم ولازم.......... اي مالا نهاية وفي ولاد تانية حتقول انا ميهمنيش اللي فات انا ليا ب اللي جاي وهي معاية ودي طبعا وجهات نظر وكل واحد حر في وجة نظرة
وبتيالي ان مفيش بنت حتهتم ب اية اللي بيتال عليها ورأي زميلها فيها وكدة حتقولوا احنا مش عايشين لوحدنا ماشي بس في اصلا اشكال زبالة ممكن تقول كلام زباااالة علي أي بنت يبقي رائ الناس دي مش مهمة طبعا وعموما بدام البنت عندها ثقة في نفسها وهي عارفة انها مش بتعمل حاجة غلط يبقي مش مهم بقي أي حاجة تتقال
اما بالنسبة السؤال التالت ودة اللي بجد جاااامد في الاول مفيش ولد بيكرة بنت الا اما هي تهينة حتي لو رفضتة مش مهم بس اهم حاجة الطريقة لو كانت بطريقة محترمة وزوق يبقي خلاص انما لو كان في الرفض دة اهانة يبقي البنت دي بقت نقطة سودة في حياتة وبرضو لو اهانتة ادام صحابة هي محرجة وكل حاجة بس ممكن تتعدي علشان كل اللي واقفين صحابة انما لو ادام صحبتها يبقي البنت دي خلاص انتهت
انما لنظام الانتقام وانة ياذيها وكدة دي بتختلف مش شخص لشخص يعني ممكن ولد يقول خلاص ربنا يسمحها ويخلص الموضوع علي كدة وممكن ولد تاني يقول لاااء لازم اردلها الالم اللي ادتهولي المين ممكن يبوظلها سمعتها وممكن يدمرها حياتها كلها وممكن لو كان الولد دة مش الشخصيات اللي امخخها امخاخ صعايدة ممكن توصل للقتل كمان بس دة اووووفر اوووي بس ممكن يحصل والله
يارب تكون وجة نظري وصلت ليكم
وسوري علي اني طولت عليكم
Ahmed H@mdi
Ahmed H@mdi

ذكر عدد الرسائل : 172
البلد : on the internet
المرحلة الدراسية : 1st y of fculty of science
المزاج : coooooooooooooool

http://www.freewebs.com/ahmedhamdi/

ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty رد: ياترى الولد والبنت زى توم و جيرى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف thatshow الثلاثاء أبريل 29, 2008 1:04 am

أولا: احنا دخلنا الجامعه اهو دخلنا حياه جديده حياه انفتاح زى مبيقولو&يا ترى لسه فى نظام الشلل الى بتتكون من ولاد وبنات؟؟؟؟؟؟

احنا دخلنا الجامعة عشان كل واحد هيبدا يتحدد مجاله وشغله اللي هيشتغل فيه بعد كدا وهيبدا يتعرف مين الدكتور من الصيدلي من المهنس من الكيميائي وهي حياة جديده ومنفتحه بس انا مش شايف انها تختلف عن حياتي قبلها ونظام الشلل ولاد بس دا اللي انا فيه واللي مقتنع فيه لكن ولاد وبنات ما بحبوش الصراحه

السؤال بطريقه تانيه:ياترى ايه نوع العلاقه الى مسموح بيها بين الولد والبنت؟ صداقه -زماله -تضيع وقت-حب...........وطبعا الولد بيكون له الدور الاكبر فى تحديد نوع العلاقه دى
Wink Wink
مفيش علاقه محدده نقدر نسمح بيها بين اي ولد وبنت كل واحد عارف حدوده والاساس انها زميلته فقط لا غير وطبعا عادي لما واحد يحب واحده دا شيء عادي خصوصا اننا لسا شباب لكن صداقه وان انا اقف مع بنت 24 ساعه في الجامعه دا اسلوب فاشل ومش هستفيد حاجه بالعكس دا تضيع وقت وانا من رايي ان الولد والبنت هما اللي بيحددو مع بعض نوع العلاقه دي باختلاف فكر وتربيه كل واحد بس في مرجع وفي اساس اللي هو الصح ولازم نمشي عليه مهما اختلفت طرق التربيه

ثانيا:هو مش سؤال دى معلومه أتقالتلى احب انكم تضيفو عليها علشان الصوره تكون واضحه
جمله اتقالتلى قبل مدخل الجامعه يعنى كانت شبه تحذير وهيا ان البنت أو مبتدخل الجامعه خطواتها بتكون محسوبه عليها من اول مبتدخل من باب كليتها Exclamation Question
يا ترى فعلا الولاد بيكونو مهتمين اووووووووى انهم يشوفو دى عملت ايه ودى راحت فين ودى بتلبس ايه ودى بتكلم ده وغيره وغيره.........
من الاخر كده أكيد كل بنت تحب تعرف هيا بيتقال عليها ايه فى الكليه ونظره الولاد ليها ازاى يعنى ممكن يكون مجرد فضول منها أو زياده للثقتها بنفسها يعنى.............

مش اوي كدا على فكره مش بالحساسيه دي واللي بياخدوها كدا يبقى تفكيرهم غلط وطبعا غصبن عن الولد بيتابع البنت بتروح فين وبتقف مع مين بس مش دايما ساعات ما بيديش بال خالص ليها وزي ما البنت ساعات بردو بتاخد بالها من الولد ........... يعني انا شايف ان الموضوع متبادل ومش حساس اوي زي ما انتي واخداه ........... بس في نقطه ولازم اكلم فيها اي ولد لما يشوف البنت واقفه مع دا ودا ودا ودا ودا وتطول في وقفتها بياخد عنها انطباع تاني خالص وانا بصراحه بدايق من الموضوع دا لان انا شايف لو البنت تعرف حد زميلها او حاجه يعني ما تقفش معاه بالاربع والخمس ساعات يقعدو بتكلمو في حجات ملهاش لزمه

ثالثا:نفسى أعرف الولد لما بيكره واحده ايه أقصى حاجه ممكن يأذيها بيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وأكيد الولد مبيوصلش لدرجه الكره لبنت غير لو رفضته أو مش راضيه تكلمه أصلا ويا سلام بئه لو أحرجته قدام أصحابه وسنتها بيضه لو أحرجته قدام البنات

لو الولد كره البنت عشان ماكنتش راضيه تكلمه يبقى هو انسان ناقص وضعيف وعامل زي العيل الصغير اللي يعوز حاجه ويشبط فيها ولما ما تجيلوش يلعنها .......... وبردو البنت حقها انها تقفله في اي وقت واي مكان وقدام اي حد ومش ذمبها طالما دي حاجه ادايقت منها وهي عبرت عن غضبها دا مش بالضروره بقا قدام مين ولاد صحابه ولا بنات صحابها ............... ولو الولد فكر ياذيها هيعرف ياذيها باي طريقه ممكن تخطر على باله ودا بردو بيختلف من واحد للتاني ممكن واحد يفكر في حجات هايفه ممكن انها تاذيها وهي اصلا مش هتعملها حاجه وممكن ولد يفكر ياذيها ويعملها مشاكل جامده .......... بس في كلا الحالتين ولد ناقص وضعيف وفعلا البنت كان عندها حق لما قفلته والمفروض انها ما تخفش من واحد زي دا وممكن تلجا لاي حد ثقه يحميها (لو شايفه انها محتاجه حمايه )من الولد دا

دا رااي المتواضع

thatshow

ذكر عدد الرسائل : 19

مُساهمة من طرف princess_dreams_a الثلاثاء أبريل 29, 2008 10:11 am

ميرسى يا حمدى على اهتمامك وانك رديت.....................
بالنسبه لتعليقك على اسم الموضوع فانت لو جيت تفكر فيه براحه هتلاقيه لوحده موضوع وانا مبسوطه بجد لأن انت الوحيد الى لفت انتباهك وعلقت عليه...........
أنا شبهت الولد بتوم والبنت بجيرى وده معناه ان توم دايما بيجرى ورا جيرى وهو دايما الاقوى وعنده كل الطرق مشروعه ومباحه لحد ميوصل للى هو عايزه وده بيخلتف طبعا من توم للتانى Very Happy lol! وبعد كده ممكن بستوطى و يخلص على جيرى<يعنى توم ميقدرش يعيش من غير جيرى وفى نفس الوقت علشان توم يعيش لازم جيرى يموت>

بالنسبه بئه لتعليقك على سؤالى الاول: انا متفقه معاك جدااا فى ان العلاقه بين الولد والبنت بتبدأ بزماله وبعدين صداقه وبعدين تخد كرف تانى خالص وهو الحب علشان كده انا شايفه ان نظام الشلل الى بتتكون من ولاد وبنات نظام فاشل ياريت يكون وصلك الى عاوزه أقولك

بالنسبه لردك على سؤالى التانى:انت مفهمتش قصدى من الاساس يا حمدى مع انى متفقه معاك فى قولته ......
انا كنت بسأل ليه كل واحد ميكونش فى حاله فى الجامعه وملوش دعوه دى بتعمل ايه ودى بتكلم مين ودى واقفه مع مين يعنى بلاش دور العالم اللميحه الى انتو بتعيشو فيه لما بتشوفو ولد واقف مع بنت
انا متفقه معاك فى النقطه التانيه فى ان البنت الى واثقه من نفسها وعارفه انها مبتعملش حاجه غلط ميهمهاش رأى الناس بس ده كان رأيى اول مدخلت الجامعه لكن بعد كده عرفت ان الناس بتاخد بالشكل بس يعنى انا لو وقفت اكلم ولد زميلى وانا مقتنعه مليون فى الميه انى مبعملش حاجه غلط برضه الناس هتفهم غلط احنا وسط عالم زبااااااااااااااااااااااله يا ابنى

وردك على سؤالى التالت عجبنى اوووى وااااااااااااااااااااو بجد والله بحيك لأن واخيراااااااااااااا فهمت قصدى lol!

princess_dreams_a

مُساهمة من طرف princess_dreams_a الثلاثاء أبريل 29, 2008 10:06 pm

ردك جااااااااااااااااااااااااااااااااااامد يا ثروت بس انا مازلت معترضه على درك على أخر سؤال ليا عادى بئه اختلاف وجهات النظر لا يفسد من الود قضيه

princess_dreams_a

مُساهمة من طرف saso_sokara99 الخميس مايو 01, 2008 9:54 pm

بجد التوبيك جااااااااااااااامد جدااااا
انا هقولك رأيى بالنسبة لنظام الشلل انا شلتى 4 بنات بس مش بعترف اصلا بنظام الشلل دا خااااااااالص البنت بتبوظ سمعتها على الفاضى بس طبعا بالنسبة للولد بقى فى ولاد بيعتبروها انها بتديلهم برستيج او يتمنظروا بالبنات اللى يعرفوهم وطول اليوم يقضوة مع بعض دا غير انو حرام اصلا البنت اللى بتتأذى
دا بالنسبة لاول سؤال
تانى سؤال بقى
المفروض العلاقة بين الولد والبنت فى الجامعة تكون زمالة يعنى كمان متوصلش للصداقة واانا بختلف معاكى فى نقطة ان الولد اللى بيحدد نوع العلاقة انا شايفة ان البنت هى اللى بتحدد العلاقة مش الولد وممكن ترفض لو طلب ان العلاقة تتطور
بالنسبة بقى للكلام اللى بيتقال فانا واحدة من الناس الكلام دا ميمثليش اى شىء مادام انا معملتش حاجة غلط ممكن اوى حد يكون متضايق منى فى حاجة يقولى عنى انى مش كويسة انا مش هقدر امنع الناس انها تتكلم بس اكيد هيجى يوم الناس تعرف الحقيقة وتعرف انى مش كدا
انا فعلا ممكن اكون حابة اعرف الكلام زى مانتى قولتى مجرد فضول بس للاسف الناس مبتقولش غير الكلام الوحش بس يعنى بينسوا الحسنات ويفتكروا السيئات
بالنسبة ان الولد يكرة البنت دى بتحصل بس فى حالة لو اهانتة او رفضتو بطريقة مش كويسة
بس الانسان المحترم هو اللى ينسحب فى هدوء وميحاولش يأذيها

وميرسى ليكى مرة تانية على التوبيك
saso_sokara99
saso_sokara99

انثى عدد الرسائل : 121
البلد : al mansora
المرحلة الدراسية : faculty of education ,,english department
المزاج : happy mood

مُساهمة من طرف princess_dreams_a الخميس مايو 01, 2008 11:15 pm

ميرسى ليكى انتى يا قمرايه على ردك الجميل ده .....................
أنا معاكى فى كل حاجه قولتيها بس أخر حاجه توصلتلها وسط مجتمعنا الى مبيصدقك اى سيره علشان يمسك فيها وخلاص ان حتى البنت والولد مينفعش يكون بيهم حتى زماله<تعرفى انى هموووووووووووووت وألاقى أخ جدع فى سنى أو أكبر منى> بس نظره الناس الغبييه الى على الرغم التفتح الفظيع الى وصلناله وتقليدنا للغرب فى الصح والغلط مش قادرين نفهم ان فعلا البنت لو ملهاش أخ محتاجه تلاقيلها أخ أو زميل بس عادى بئه كده احسن Wink Very Happy

princess_dreams_a